Когато търсят помощ от преподавателя, учениците обикновено подобряват успеха и самочувствието си. Децата, които са уверени в своята компетентност, не се боят да задават въпроси в чес. Те по-малко се тревожат, че могат да станат за смях пред съучениците си. Именно децата, котито се нуждаят от помощ, се притесняват да попитат. Обяснете на вашия ученик/ученичка, че задаването на въпроси в час не е знак за неспособност и че това ще му помогне да добие повече знания и умения. Срамежливото дете има нужда от деликатно убеждаване: "Хайде да направим списък от няколко въпроса, които би могъл/ла да зададеш на учителката си." Или: "Спокойно помоли госпожата: "Бихте ли повторили това, което току-що казахте?"
Из книгата "Нека поговорим - родители и деца" от Пол Колман на ИК "Кръгозор"
--------------------------------------------------------------
Весел Тийн Речник За Родители
Деца онлайн - Национален център за безопасен интернет
0 коментара:
Post a Comment